kännykkä-elvistely

Forum frontpage > Yleinen keskustelu

First - PreviousNext - Last

ZeroSex
ZeroSex
Messages: 0
Karma: 4
27.07.2007 17:17:06
HYVÄ!!
Sirkkelivagina
Sirkkelivagina
Messages: 0
Karma: 4
30.07.2007 10:48:25
ZeroSex, ei herrajesta että olet typerä. Kuulut juuri niihin idiootteihin jotka kehtaavat arvostella muita ammatteja?? Olen muuten myyjä, työnkuvaani kuuluu myös liikkeen siivous.

Minulla on ollut ja poikaystävälläni on nykyään kytkykauppapuhelin Gigantista, josta saa nk. kännivakuutuksen. Jos puhelin hajoaa, uuden saa tilalle n. viikon kuluessa. Kätevää, eikö? Itse en "tyydy" velkakännykkään, minusta on mahtavaa että nykypäivänä jokaisella on mahdollisuus samaan, riippumatta siitä onko syntynyt kultalusikka suussa tai hyvässä ammatissa. Sinä ilmeisesti haluaisit tarkkaa jaottelua ihmisten varallisuuden mukaan, köyhät kadulle jne.?

Itse ajattelin aivan samaa kuin tittybitty, on tainnut joku tyttö kyllästyä rahoillasi leveilyyn :DDD Kun mädän sisustan lemua ei rahan hajulla peitetä.
ZeroSex
ZeroSex
Messages: 0
Karma: 4
31.07.2007 06:30:30
hähääää
darla
darla
Messages: 0
Karma: 0
31.07.2007 07:20:54
Voi herranjestas sentään....

ZeroSex tiesitkö, että sinäkään et voi elää ihanaa ylellistä elämääsi sellaisena kuin se nyt on ilman "alipalkattuja osa-aika myyjiä". Jonkun nekin hommat on tehtävä. Muuten tämä maailma ei pyöri.

En tiedä susta mitään, mutta asenteesi perusteella ainakin äänestät kokoomusta..
mrchristopher
mrchristopher
Messages: 0
Karma: 1
31.07.2007 09:00:16
Ihan kuin kokoomusta äänestäisi tyhmät suunsoittajat...? :0

Useimmat ns varakkaammat osaavat arvostaa matalapalkkasektoria hyvinkin, yhteiskunnan rakenne ja miten se toimii on aika selvä asia ja yhden jalan mollaaminen saa koko pöydän keikkumaan.
Useimmiten ivaa tulee sellaiselta joka on juuri ja juuri onnistunut itse hivuttautumaan ylös syvimmästä palkkakuopasta, ehkä saanut ensimmäisen työsuhdetoyotansa tai vastaavaa nostetta urallaan. Kuten maaseudun arkkitehtuuria arvostaa kaupunkilainen, ei se joka on siellä lapsuutensa varttunut.
ZeroSex
ZeroSex
Messages: 0
Karma: 4
31.07.2007 10:52:44
vasemmistonuori
ZeroSex
ZeroSex
Messages: 0
Karma: 4
31.07.2007 12:02:59
kassi 2002
ZeroSex
ZeroSex
Messages: 0
Karma: 4
31.07.2007 12:07:26
no ni
mrchristopher
mrchristopher
Messages: 0
Karma: 1
31.07.2007 13:30:29
Minä taas en ole eläissäni omistanut kännykkää enkä maksanut ensimmäistäkään kännykkälaskua! Kiinteistöautomaation hälytysmodeemin simmiä lukuunottamatta, joku kymppi vuodessa.
darla
darla
Messages: 0
Karma: 0
31.07.2007 17:29:24
Koko keskustelu on ajautunu offtopicciin mutta jatketaan samaa linjaa. Pohjustan omaa näkemystäni kertomalla, että olen opiskelija, töitä teen vain kesäisin, muina vuoden aikoina osa-aikaisena jos vanhemmilta en viitsi pyytää. Olen kuitenkin opiskelijana siinä mielessä onnellisessa asemassa, että voin pyytää vanhemmiltani lainaa. Maksuajat pidemmät ja korko ei kasva.

Äiti toivoi tyttärestään aivokirurgia. Oishan sillä tietenkin varmaan tienannut. Itseäni ei vaan todellakaan edes kiinnosta korkeasti palkatut ammatit. Miksi tehdä 8 tuntia päivässä jotain mistä ei pidä. No joo, rahan takia. Mutta vähemmälläkin tulee toimeen. Oon tehny varmasti kaikki matalapalkkaisimmat duunit mitä löytyy ja nyt opiskelen alaa jolla ei taatusti rikastu, ellei ole alansa huippu ja pääse julkisuuteen sillä. Mutta mä pidän siitä!

"ei raha onnelliseksi tee (mutta kyllä se vaan kovasti helpottaa"... Priorisointi kysymys. Jos osaa käyttää rahansa vain siihen mitä oikeasti tarvitsee, sitä jää myös yli. Säästöön, jotta voisi kenties ostaa jotain mitä ei edes tarvitse.
ZeroSex
ZeroSex
Messages: 0
Karma: 4
31.07.2007 19:41:36
röh röh

ArakTur
ArakTur
Messages: 0
Karma: 0
31.07.2007 22:17:14
Entä jos kaikilla ei ole äitiä, jolta lainata tai eivät halua kiristää ystävyyssuhteitaan lainaamisen takia.

Jokainen eläkööt omalla tavallaan, ja käyttäkööt rahansa miten haluaa. Lainaakin voi ottaa vapaasti ja vaikka mistä, aikuinen on niistä itse vastuussa. Mutta tässä meneekin raja - älä velkaannuta muita tai laita muita maksamaan velkojasi. Mutta jos näin ei ole, niin kulutusluotot soimaan tai sitten pidetään kortit ottamatta, samapa tuo. Jokaisen oma valinta.

Miksi Zerosex on niin kärkäs arvostelemaan muiden materianhankintaa, jos ei ole kateellinen, katkera tai omaa kerrostalokyttäämistä muistuttavaa ihmisten tapojen miettimistä ja kyttäämistä. Anna koirien haukkua ja karavaanin kulkea.
ArakTur
ArakTur
Messages: 0
Karma: 0
31.07.2007 22:22:01
Zerosexillä on yhtä vaikeaa käydä väittelyä, kuin kirjoittaa tekstiä edes kaukaisesti ymmärrettävästi. Jäsennä edes hieman sanomaasi, vertaa sitä vaikka ihmisten käyttämiin äänenpainoihin, niin ymmärrät mitä tarkoitan.

Ohi aiheen, mutta miksi tämä "Ja mä en onneksi kuulu noihin "korkeasti koulutettuihin".." - jos et ole katkera joillekin tai jollekin?

vanha kasku taas paikallaan.. "ei raha onnelliseksi tee" - kasku on synonyymi vitsille. Tuo on sananlasku...

no pilkunnussimiset sikseen...


Eikö keskustelun "voita" se, joka ei ota itseensä ja perustelee hyvin kantansa? Vai tarvitseeko keskustelua "voittaa"?
teppo
teppo
Messages: 317
Karma: 0
31.07.2007 22:49:20
ZeroSex 31.07.2007 06:30:30
Missä vaiheessa muuten rahoillani leveilin, eihän teistä kukaan tiedä musta mitään, mitä työtä teen tai mitä ansaitsen!! Mut onneksi en kuulu 1000€/kk myyjäosastoon..


Joskus kehuit paistavas meidän kaikkien leivät. ;)
ZeroSex
ZeroSex
Messages: 0
Karma: 4
31.07.2007 23:09:18
matovako
Sirkkelivagina
Sirkkelivagina
Messages: 0
Karma: 4
31.07.2007 23:26:00
06:19 31.07.07 <ZeroSex> : haista sinä lehmä vittu

Ei jumalauta, näyttihän se porvari todellisen luonteensa ja älynlahjansa xD

ZeroSex, viihdyn myyjän ammatissa oikein hyvin. Sanoit meitä alipalkatuiksi. Saisinko kenties listan ammateista jotka eivät ole alipalkattuja mielestäsi? Vaikkakaan en usko että löydän tästä ammattia, joka luonteelleni sopisi. En nääs ole koneiden parissa viihtyvä.

EDIT: Ei muuten löydy kotoa taulu-tv:tä, en edes telkkaria omista kun en sitä katsele. Ainoa osamaksulla ostamani esine on kännykkä.
sikaniska
sikaniska
Messages: 0
Karma: 0
01.08.2007 00:54:03
No pompitaan nyt aiheesta hivenen veke. Itse ostin molemmille lapsilleni uudet pyörät tässä alkukesästä. Kävin katsomassa paikallisesta liikkeesta hintoja joita vertailin netissä tarjolla olevaan tavaraan. Ja koska tiesin että kesällä on reissua lasten kanssa suunnitteilla yms. rahareikää niin mielelläni ostin pyörät lapsille osiksella, netistä. Niin, ehkä mulla ei ole niihin varaa mutta kylläpä noi näyttää lapsille kelpaavan :). Ja ei noissa puhelinasioissa pyöritä semmoisissa summissa että niillä ittensä kuseen saattaa, en mä ainakaan usko....

Ja en ole koittanut keneltäkään pimittää miten ja mistä olen pyörät ostanut, jos jotain on asia kiinnostanut niin olen asiasta kertonut. Tiedän kyllä tapauksia jotka ei kerro ostostensa oikeeta alkuperää,voi sitä häpeää ku kylässä ollessaan vaimo tokaisee "joko maksoit sen viimesen osiksen siitä mönkkäristä?" :D.

Ja juu asun rivitalossa,kolmiossa vuokralla ja auto on ihan pankkilainalla hommattu ja edelleen maksussa :)
ZeroSex
ZeroSex
Messages: 0
Karma: 4
01.08.2007 08:51:04
PuliDuni> : painu nyt hyvä mies vittuun tältä sivustolta
vastasin --> ZeroSex> : haista sinä lehmä vittu!
puliDAMI> : Ei jumalauta, näyttihän se porvari todellisen luonteensa ja älynlahjansa xD
mrchristopher
mrchristopher
Messages: 0
Karma: 1
01.08.2007 10:02:03
Velkaa ja lainaa. Rahaa jota ei ol enyt mutta jonka voi nähdä saavansa tulevaisuudessa. Harva meistä pystyy enää elämään ilman luotto ajossain muodossa. VAnhempamme ostivat vielä asunnon kalliilla velalla ja maksoivat sen äkkiä pois ennen kuin täyttivät neljäkymmentä. Tänään ei pääkaupunkiseudulla juuri enää voi ajatella maksavansa pois asuntolainansa. Se on elinikäinen "kumppani".
Laina on tapa rahoittaa hankintansa ja siinä pitää olla järki mukana. Ei ole sen kummemin väliä ostaako lainalla kännykän, auton vai asunnona jos tietää mitä haluaa ja on valmis siitä maksamaan. Oleellista on tasapainottaa velan määrä omaan maksukykyynsä.
Rahan (luoton korko) hinta vaihtelee tuotteesta toiseen, muutamasta prosentista pariinkymmeneen. Koron suuruss jakaantuu kahteen, siinä on rahan lainaajan tienaamisosuus sekä sitten riskin osuus. Lähinnä jälkimmäinen nostaa esim kännykkävippien korot pilviin.
Sirkkelivagina
Sirkkelivagina
Messages: 0
Karma: 4
01.08.2007 10:46:50
ZeroSex, olen töissä erotiikkavälinekaupassa, en Siwan kassalla. Vieläkin ihmetyttää halveksuntasi esim. myyjiä kohtaan. pidät itseäsi aikuisena ihmisenä. Onko kypsää käyttäytymistä halveksua tiettyjä ammatteja. Eikös roskakuskin ammatti ole aika säälittävää, kaikessa paskassa pyörimistä? Mutta ah, mikä palkka.

Olisit nyt ihmeessä pastennut kommenttini kokonaan, että muut näkisivät mitä ajan takaa.

First - PreviousNext - Last