vegetaristi, vegaani vai total

Forum frontpage > Yleinen keskustelu

First - Previous – Next - Last

ZeroSex
ZeroSex
Messages: 0
Karma: 4
25.02.2007 02:09:40
Nyt SAA avautua, kerro miksi turkis on murha ja miksi syömäni täyshyväleipä tappaa niin ihanan auringonkukan jonka siemeneen en saa enään tukehtua??
ZeroSex
ZeroSex
Messages: 0
Karma: 4
25.02.2007 02:32:30
En tuomitse ketään joka pystyy oman kantansa riittävän hyvin spekuloimaan..
MUTTA, jos ihminen ei saa käyttää eläinperäistä proteiinia, eli valkuaista joka kasvattaa ja kehittää lihasmassaa ja oikein rasvahappojen kanssa nautittuna polttaa myös rasvaa niin mistä ihmeestä noita kaikkea me saamme, jos emme lihasta?? (tarkoitan siis että kukaan ei enään voisi urheilla/kautta kilpailla)
Pienellä kiukulla voin sanoa että olen istunut kerran yhdessä seurueessa (humaltuneena) jossa KUKAAN naisista ei syönyt lihaa.. PAINOTAN sanaa LIHAA.. eikä käytä MITÄÄN eläinkunnantuotteita.. kun kysyin, hermostumatta että mistä tytöt saa esim. tärkeitä omega3 rasvahappoja tuli vastaus kuin yhdestä suusta, no KAPSELEISTA tietenkin, oletkos sä vitun tyhmä.. kiitos hei ja täältä tähän
Alfie
Alfie
Messages: 451
Karma: 0
25.02.2007 08:28:50
Noin provosoivan aloituksen jälkeen tuskin kukaan haluaa ilmoittautua kasvisten ystäväksi. =)
Mutta joo, mulla ei ole edes käsitystä mikä on/mitä eroa on vegellä, vegaanilla, saati sitten niillä lakto-ovojutuilla. Kuvittelen itsekin että ihminen on tehty sekasyöjäksi, mutta jos joku haluaa jättää lihansa syömättä niin ei se minulta pois ole. Hieman kyllä joissakin juhlissa yms saattaa alkaa rasittamaan nämä "yhyy olen vege"-tyypit, mutta toisaalta muistan olleeni häissä joissa tarjolla oli vain kalaruokia ja yhyy, minä en kalaan koske.
Nythän on alkanut pyötimään se mainos, että jos haluaa vaikuttaa hiilidioksidipäästöihin, niin pitää alkaa kasvissyöjäksi. Jotenkin kuvittelen ettei sekään toimi jos yhtäkkiä kaikki lopettaa lihansyönnin?
JFrank
JFrank
Messages: 0
Karma: 0
25.02.2007 09:28:42
Itseasiassa ilmastonmuutos ainut syy miksi _vähentäisin_ lihankulutusta.
Riistalihan syöminenhän ei tuohon edes vaikuta :]
SugarKane
SugarKane
Messages: 0
Karma: 2
25.02.2007 10:09:15
Kuten jo IMP sanoi, tuskin se on keneltäkään pois kun en syö lihaa. En minäkään ala kitisemään kenellekään, että lihansyönti on pahasta ja turkistarhaus murha, joten en myöskään jaksa kuunnella jos minulle valitetaan tai jopa suoraan vittuillaan vegetaristiudestani (taivutinko sen nyt oikein).
ZeroSex
ZeroSex
Messages: 0
Karma: 4
25.02.2007 12:18:21
juurikin noin.. jokaisen oma asia millä itseään elättää.. mutta eikös kalsiumin saanti ihmiselle ole aika tärkeää.. kynnet hiukset ja mitkä lie tarviikaan.. millaisesta kasvista sitä saa, meitsi ei tiedä.. musta se on silloin hatunnoston arvoinen suoritus (yhdyssana) jos oikeasti ei syö MITÄÄN eläinkuntaan kuuluvaa.. ei siis tonnaria, kanaa eikä kananmunia, (mites maito, saako sitä juoda) ihmeen moni vain sanoo että emmä syä lihaa mut silti kanahampurilainen menee mäkissä majoneesit suupielissä.. ei musta olis sellaseen.. kyl kunnon sisäfilepiffi on vaan niin saatanan hyvvee..
mielummin olisin ryyppäämättä ku syömättä lihaa, ehkä.. tai jopa ilman seksiä.. heh.. johan pomppas, en sittenkää..
teppo
teppo
Messages: 317
Karma: 0
25.02.2007 17:12:28
Porkkana on hyvää, muttei pelkästään sitä loppu elämäänsä mussuttaisi. Välillä voissa paistettu pihvi kermakastikeessa. *slurps* Mä ainakin syön sitä mikä maistuu milloinkin. Pikkusen yritän katsoa että ruoka olis monipuolista, mutta en kuitenkaan kirjaa kaikkea sitä mitä pistän suuhuni. Jos joku haluaa alkaa vegaaniksi tai muuksi niin mulle se sopii, kunhan ei yritä levittää "uskoaan" kaikille. Herkutellaan ja liikutaan sopivasti. ;)
ProPerkele
ProPerkele
Messages: 0
Karma: 1
25.02.2007 19:26:43
Oma elämä luo jo niin jäätävän stressin että jos alkaisi vielä murehtia mitä VIITSII syödä ja mitä ei, niin kyllä nämä päivät olisivat gaggaa... Lisäksi allergiakin rajoittaa jo osaltaan joten muuten vetelen kyllä ihan fiilispohjalta marjoja tai muu-muu:ta! XD
Kekkeruusi
Kekkeruusi
Messages: 0
Karma: 0
05.03.2007 12:17:27
Pelkästään kasvisruokaa syöville (kuten itselleni esimerkiksi) löytyy moniakin proteiininlähteitä kasvikunnan tuotteista. Yksi parhaimmista on soija. Sillä voi korvata täysin eläinkunnasta saatavan proteiinin. Soijan rasvat ovat myös hyviä eli pääosin tyydyttämättömiä ja se auttaa alentamaan "pahaa" kolesterolia. Soijassa on runsaasti B-ryhmän vitamiineja, kivennäisaineita ja E-vitamiinia.

Lisäksi kasvissyöjät yleensä käyttävät paljon papuja ja linssejä, joista myös saa valkuaista sekä monia hyödyllisiä vitamiineja.

Täytyy muistaa, ettei kasvissyönti tarkoita pelkästään salaatinsyömistä. :) Ja myös se, että (länsimaissa) ihminen on vapaa valitsemaan oman ruokavalionsa. Siihen pitäisi olla kenelläkään muulla mitään mielipiteitä.
GoatLord
GoatLord
Messages: 0
Karma: 3
06.03.2007 06:34:56
Kekkeruusi 05.03.2007 12:17:27
Ja myös se, että (länsimaissa) ihminen on vapaa valitsemaan oman ruokavalionsa. Siihen pitäisi olla kenelläkään muulla mitään mielipiteitä.


Joo, ei. Taidankin alkaa paistelee jauhelihaa, nälkähän näitä lukiessa tulee. Voi tosin olla ettei sieltä minun ruuasta kovin montaa kasvista löydy, vai lasketaanko makarooni kasviks? Kasvaako ne puissa vai pensaissa? ;P
RoccoX
RoccoX
Messages: 0
Karma: 2
08.03.2007 21:44:00
hmm... onkos iskenderi jotain vegeruokaa... ;-D
ZeroSex
ZeroSex
Messages: 0
Karma: 4
26.03.2007 23:32:30
Itsekkin käytän Soijaa niin juomana kuin jauheena mut kyllä SOIJAHAMPURILAINEN on täyttä paskaa!! Pavut ja linssit.. nami.. (tai sit yöks)..

Jahans, taidan lähteä nyt töihin jotta saisitte terveellistä ruisleipää aamiaispöytään, vaikka tuskin kukaan teistä käy kaupassa ennen aamupalaa, no siellä ne ruispalat Teitä odottelee kun töitten jälkeen kaupassa käytte..
Sirkkelivagina
Sirkkelivagina
Messages: 0
Karma: 4
09.12.2007 13:22:43
Itse olin ennen jonkin sortin kasvissyöjä, punaista lihaa en syönyt mutta toisinaan valkoista lihaa ja maitoa sekä kananmunia.

Tuo teidän soijahampurilaisenne on äärimmäisen huono esimerkki, se on pahaa. Maistaisitte tekemääni lasagnea, ette huomaisi eroa edes ulkonäössä.
DarkFox83
DarkFox83
Messages: 0
Karma: 0
09.12.2007 22:18:57
kuten sanoin yhelle haastattelijalel joka kyseli kerran kesällä et millo salaatti on ollut pääasiallinen ruoka.vastasin ettei koskaan koska olen lihansyöjä ja salaatti sun muut tulee aina lisukkeena.mut jokainen taaplaa tyylillään.miks pitäs jokanen pakottaa syömään sitä mitä muutama syö.syökööt ne sitä jotka haluu ja muut omiaan.
DarkFox83
DarkFox83
Messages: 0
Karma: 0
12.12.2007 19:45:29
sanot ton päin naamaa niin eiköhä ne hiljene hieman..ja vaikka heilutat lenkkipakettia sen jälkeen niitten naaman eessä xD

First - Previous – Next - Last