Petinkö?

Forum frontpage > Yleinen keskustelu

First - Previous – Next - Last

Samebaby
Samebaby
Messages: 0
Karma: 0
23.01.2007 00:42:31
Ajattelin tässä vuorostani heittää kyssärin ilmoille,notta missä menee mielestänne pettämisen raja? Selvemmästä päästähän on suoranainen akti,mutta kaikki ennen sitä tapahtuneet jutut kuten esileikki,suutelu,kämpille meno,baarissa suutelu flirttailu jne jne (Näin käännetyssä järjestyksessä esitettynä LOL).. On kiva nähdä kuinka moneen junaan meitä tässäkin asiassa sitten loppujen lopuksi on..
ProPerkele
ProPerkele
Messages: 0
Karma: 1
23.01.2007 01:22:49
Kämpille meno ja flirttailu mielestäni on ainoat mitkä eivät itsessään ole pettämistä, mutta esimerkiksi kenenkään luo kahdestaan baarista suunnistaminen tukee jo pettämiseen vievää aasinsiltaa... Jatkot porukalla on eri lukunsa, koska silloin VOI olla siivosti, jos haluaa! :D

Flirttailu siis noista ainoa jota ei pettämiseksi kykene laskemaan.
Sarjakuvaluolamies
Sarjakuvaluolamies
Messages: 0
Karma: 0
26.01.2007 01:11:34
Noh ei edes vieraissa käyminen ole välttämättä pettämistä. Kyse on siitä mikä on "sallittua" parisuhteessa. Periaatteessa jos pitää tehdä salaa tai valehdella niin ollaan pettämässä kaveria oli kysymys sitten flirttailusta tai vaikka suutelemisesta. Toisinpän kanssa, jos kaikki on luvallista niin edes sexi vieraiden kanssa ei ole pettämistä... ota tästä ny sit selvää, ei pitäis keskelä yötä yrittää saada mitään selvää aikaisexi.
Samebaby
Samebaby
Messages: 0
Karma: 0
26.01.2007 03:06:44
Lisättäiskös tähän juttuun vähän laajempaa näkö kantaa?
Siis mielipiteet omasta mielestä silloin ku olet itse ollut "pahoilla teillä" ja sitten myös että jos oma kultasi on ollut "maistamassa kiellettyä hedelmää".. (tulette vielä huomaamaan et niissäkin on yllätys; paljonkin eroa ;) )
Samebaby
Samebaby
Messages: 0
Karma: 0
26.01.2007 03:08:22
Niin oletetaan tietysti että se toinen voi kuitenki olla myös viaton omasta mielestään.. lol
Miiza
Miiza
Messages: 0
Karma: 0
27.01.2007 14:54:27
Jokaisella parisuhteella on omat rajansa ja pelisäännöt? Jos kummatkin osapuolet on vapaampia voi raja kulkea vasta esileikeissä tai sitten jos ollaan tiukempia voi se kulkea jo flirttailussa. Itse en laske flirttailua vielä pettämiseksi vaikka sairaan mustasukkaiseksi se minut tekeekin;) mutta sen jälkeen suutelu, esileikit ymsyms on pettämistä.
Unikon_kukka
Unikon_kukka
Messages: 0
Karma: 0
28.01.2007 11:05:16
Puugen kanssa samoilla linjoilla ollaan.
ProPerkele
ProPerkele
Messages: 0
Karma: 1
31.01.2007 05:24:05
Olen huomannut että täällä puidaan aika laajasti sitä mitkä ovat pelisäännöt suhteessa, mutta oma, luonnollisesti konservatiivinen kantani asioihin on, että kaikki kahden ihmisen suhteen ulkopuolella tapahtuva antiplatoninen toiminta on pettämistä, mutta kuinka pitkälle kukakin tämän pettämisen hyväksyy. Toisaalta, mitä siinä petetään, jos toinen tietää... Luottamus? Uskollisuus? Näiden kahden syyn vuoksi en lähtisi itse tukemaan parisuhdetta, jossa toisella tai molemmilla olisi oikeus käydä vieraissa. Se mopo kun karkaa niin herkästi, ja luottamus, uskollisuus ja kunnioitus on niitä asioita mistä ei tingitä... Siis yleisesti. Mitäköhän mä puhun... ?

No siis joo, jos itselläni on ystävä, joka on jonkun näistä onnistunut ansaitsemaan, niin pidän pahimpana tekona pettää oma luottamukseni... sama koskee suhteessa tapahtuvaa pettämistä. Mutta jos joku hyväksyy, ja omaa riittävän säädeltävän itsekunnioituksen, niin siitä vaan sitten...
Honkanen
Honkanen
Messages: 0
Karma: 0
29.04.2007 00:08:08
Pettäminenhän on sanaa miettiessä ihan sitä, että tekee toisen ihmisen kanssa seksuaalisia asioita ilman lupaa kumppaniltaan.

Ja ne mihin saa luvan on taas jokaisen parisuhteen sisäinen "ongelma".
DarkFox83
DarkFox83
Messages: 0
Karma: 0
29.04.2007 00:15:12
jaaha...aika paha...no se ei ainakaan musta ole jos kaveria mies/poika halaa tai antaa suukon poskelle...toi ei minusta oikein ole jos se on vain kaveri homma.muuten en oikein osaa sanoa mitään
Kekkeruusi
Kekkeruusi
Messages: 0
Karma: 0
30.04.2007 11:59:50
Puugella on hyvä pointti tuossa edellä. Riippuu hirveän pitkälle siitä, mikä on se asia, joka petetään. Jos eletään ns. vapaassa suhteessa, jossa seksuaalinen kanssakäyminen parisuhteen ulkopuolisten ihmisten kanssa on hyväksyttävää, ei se luonnollisesti käy pettämisestä. Silloin pettämine rajautuu varmaankin enemmän tunteisiin. Eli jos toinen parisuhteen osapuoli menee ja ihastuu parisuhteen ulkopuoliseen tahoon, voisin olettaa, että se täyttäisi pettämisen tunnusmerkit.

Kyse on hyvin yksilöllisistä asioista loppujen lopuksi, jotka parisuhteessa täytyy muodostaa kompromissiksi (niin kuin kaikki muutkin asiat). Toinen saattaa olla vapaamielisempi kuin toinen, mutta jokin yhteinen päätös asiasta on tarpeellinen. Sen vuoksi tässäkin ketjussa on korostunut tuo pariskunnan yhteinen sääntö tai moraalikoodi (vaikkakin se on kompromissin tulosta, eikä sitä itsessään ole edes olemassa).

Näin siis taitaa olla miltei mahdotonta vastata itse kysymykseen mitenkään kovin tyhjentävästi. :)
werewolfette
werewolfette
Messages: 0
Karma: 1
01.01.2008 23:45:05
Ihminen ei ole sokea, eikä kuollut, vaikka seurustelisikin. Elämän varrella vastaan tulee houkutuksia ja ihastuksia itse kullekin. Itse en näitä ihastumisia laske pettämiseksi, tosin surulliseksi tulisin jos mies alkaisi toisesta naisesta hehkuttamaan. Jokaisessa parisuhteessa on tietenkin omat säännöt, mutta minulla raja menee suudelmissa. Kavereiden väliset pusut vaikkapa poskelle ovat ok, samoin halaukset ja ehkä pieni flirtti jos tarkoituksena ei ole päästä vastapuolen kanssa intiimeihin hommiin. :) Konnon suudelmat ja seksi (myös petting) ovat mielestäni jo pettämistä.
Ashleni
Ashleni
Messages: 0
Karma: 0
22.01.2008 02:18:20
Oman seurustelukumppanin kanssa puhutaan ihastuksista jos niitä sattuu tulemaan, molemmat tietää ja tuntee sen olevan luonnollista, kaikille asioille ei mitään voi ja ihastuminen on yksi niistä. Asia erikseen onkin se, ruokkiiko ihastusta.

Itse lasken pettämiseksi suutelemisen ja suutelemista "suuremmat" asiat.

Pari vuotta sitten keskusteltiin parin miespuolisen kaverin kanssa asiasta, molemmat kollit olivat sitä mieltä että toisen naisen ajattelu runkatessa on pettämistä. Jotenkin hämmästyin asiasta.
werewolfette
werewolfette
Messages: 0
Karma: 1
22.01.2008 17:56:58
Ashleni: Niin kyllä hämmästyisin minäkin. :O Noh, omasta kumppanista saa kyl parhaat kiksit mutta mielestäni ei kyllä todellakaan ole pettämistä jos masturboidessaan ajattelee jotakuta toista.

First - Previous – Next - Last